У 2007 р. світ познайомився із соціальними мережами, що змінило способи отримання інформації та взаємодії споживачів із брендами. Протягом наступних років маркетологи розпочали цифрову трансформацію як взаємодії з клієнтами, так і внутрішніх операцій.
У 2023 році GenAI змінив правила гри. Маркетологи та нефахівці у цій галузі отримали у свої руки нові креативні можливості. Пошук та збір інформації було доповнено, а в деяких випадках замінено GenAI-додатками, такими як ChatGPT. У дослідженні поведінки покупців IDC B2B Tech Buyer Behavior Study 2024 20% респондентів заявили, що використовують чат-боти з ШІ для пошуку інформації, брендів і продавців.
В статті нижче експерти IDC аналізують ключові тенденції, що визначатимуть розвиток маркетингу в найближче десятиліття.
Розширення сфери відповідальності маркетологів: Маркетологи все більше беруть на себе відповідальність за зростання бізнесу, клієнтський досвід, внутрішні комунікації та технології. Роль директора з маркетингу (CMO) трансформується в роль директора з ринку (Chief Market Officer), що включає відповідальність за весь процес виведення продукту на ринок.
У 2024 р., згідно з дослідженням IDC, директори з маркетингу (CMO) переходять на роль директора з ринку (Chief Market Officer), беручи на себе відповідальність за весь комплексний план дій із запуску продукту (go-to-market, GTM), включаючи продажі. На 26% збільшилися інвестиції у програми маркетингових технологій (MarTech) і на 3,4% збільшилася кількість співробітників, які займають посади у сфері MarTech. Штат співробітників, які займаються веб-маркетингом та маркетингом у соціальних мережах, виріс на 8% внаслідок того, що рекламний персонал став більше працювати з соціальними мережами, мобільною рекламою та відмовлятися від послуг агентств.
Проривна роль штучного інтелекту (ШІ): Генеративний ШІ (GenAI) активно впроваджується в маркетинг для створення контенту, персоналізації досвіду клієнтів, аналізу даних та автоматизації операцій.
56% учасників бенчмарку очікують, що протягом найближчих 12-18 місяців ROI від GenAI складе 10% або більше. Чверть маркетингових керівників вважають, що GenAI відкриває широкі можливості, і прагнуть бути лідерами у цьому напрямі, навіть якщо це означає помилки. При цьому 97% маркетологів використовують GenAI для підтримки контент-маркетингу, включаючи динамічну SEO-оптимізацію, створення похідних контенту, переклад та локалізацію. 82% маркетологів підтримують еволюцію веб-маркетингу: від цифрового надання аналогового контенту (наприклад, PDF-файлів) до більш інтерактивного та іммерсивного контенту, такого як персоналізовані цифрові помічники, гіперперсоналізовані веб-сторінки та персоналізовані пропозиції.
Персоналізація в масштабі замість ABM: Маркетологи переходять від маркетингу на основі облікових записів (Account Based Marketing, ABM) до персоналізації в масштабі, використовуючи GenAI для створення індивідуального досвіду для великої кількості клієнтів. Важливим фактором є якість даних, тому зростають інвестиції в аналітику. Ключовим фактором для GenAI та персоналізації у масштабі є здоров'я інфраструктури маркетингових даних. Маркетинг хороший лише настільки, наскільки хороші дані, де він працює.
Маркетинг для GenAI-агентів: З розвитком ШІ-помічників, маркетологи повинні будуть враховувати їх у своїх стратегіях, а також використовувати власних GenAI-агентів для взаємодії з клієнтами. Важливими є розвиток технологічної інфраструктури, досвід користувачів та навички роботи з великими мовними моделями (LLM).
У дослідженні поведінки покупців IDC «B2B Tech Buyer Behavior Study 2024» 73% B2B-покупців заявили, що частіше використовуватимуть керовані ШІ помічники з продажу як посередники між ними і продавцями, наприклад, для порівняння продуктів, запитів RFI/RFP (запит на інформацію та запит на пропозицію), відповідей на технічні питання та надання.
Таким чином, аналітики підкреслюють необхідність адаптації маркетингових стратегій до нових технологій та змін у поведінці споживачів.