За словами Деріла Пламмера, заслуженого віце-президента Gartner, підвищення продуктивності залишається пріоритетним напрямком використання ШІ. Зокрема 74% фінансових директорів повідомили про підвищення продуктивності завдяки використанню ШІ. Однак тільки 11% організацій бачать очевидну окупність своїх впроваджень ШІ.
Окрім того, за даними Gartner, 84% CIO та ІТ-керівників не мають формального процесу відстеження точності ШІ.
Тим часом, за словами Пламмера, менше 20% CIO заявляють, що їх організації використовують ШІ-агентів, і цінність цих агентів різна. «Не всі агенти створені рівними», — сказав він, зазначивши, що майже 90% CIO в даний час зосереджені на діалогових чат-ботах.
Хоча 87% співробітників зацікавлені у використанні інструментів ШІ, лише 32% упевнені в тому, що керівництво зможе провести ШІ-трансформацію. Gartner виявила, що 74% організацій не отримують прибутку або втрачають гроші від інвестицій у ШІ. Впровадження ШІ обходиться організаціям у середньому 1,9 млн. дол. на початковому етапі, і це без урахування додаткових витрат, таких як навчання персоналу або управління ШІ.
Також 71% CIO та ІТ-керівників повідомили, що їхні співробітники не готові до використання ШІ. «Чому? Тому що для ШІ характерна токсична суміш з крутою кривою навчання та первісним страхом, що ШІ нас замінить».
Однак у ході дослідження, проведеного Gartner у вересні 2025 р., було встановлено, що, на щастя для співробітників, лише 1% скорочень чисельності персоналу безпосередньо пов'язані з ШІ.