Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) завершила тривале розслідування щодо системи допомоги водієві «Автопілот» компанії Tesla. Відомство проаналізувало сотні аварій, пов'язаних з її неправильним використанням, у тому числі 13 зі смертельними наслідками.

Водночас в NHTSA стартувало нове розслідування, щоб оцінити, чи достатньо ефективним є відкликання автопілота, яке Tesla здійснила в грудні.

У документах, оприлюднених у п'ятницю, Управління з розслідування дефектів NHTSA заявило, що завершило велику роботу, яка виявила докази того, що «слабка система взаємодії з водієм Tesla не відповідала дозвільним операційним можливостям Autopilot. Ця невідповідність призвела до критичного розриву в безпеці між очікуваннями водіїв щодо операційних можливостей пристрою і реальними можливостями системи. Подібний розрив призвів до передбачуваних зловживань і аварій, яких можна було б уникнути».

Tesla інформує водіїв, що вони повинні дивитися на дорогу і тримати руки на кермі під час використання автопілота, що в нових автомобілях контролюється за допомогою камери в салоні. Але NHTSA та інші групи, що займаються питаннями безпеки, заявили, що цих попереджень і перевірок недостатньо.

NHTSA повідомила, що в ході розслідування було розглянуто 956 повідомлень про аварії, що сталися до 30 серпня 2023 року. Приблизно в половині з них (489) агентство заявило, що або "не було достатньо даних для оцінки", або винен інший транспортний засіб, або автопілот не використовувався, або аварія не була пов'язана з модулем.

Решта 467 аварій розділилися на три групи. Близько 200 аварій описуються як такі, де Tesla врізалася в інший транспортний засіб або перешкоду з достатнім часом для того, щоб уважний водій зміг відреагувати, щоб уникнути або пом'якшити аварію". У 145 аваріях сталися «з'їзди з проїжджої частини в умовах недостатнього зчеплення з дорогою, наприклад, на мокрій дорозі». А ще 111 аварій були пов'язані з виїздами з проїжджої частини, коли система Autosteer була ненавмисно вимкнена через дії водія.