Технологія Bosch робить програмно-визначений автомобіль реальністю та допомагає вивести його на дороги. Компанія прогнозує, що продажі бортових комп’ютерів досягнуть мільярдів євро. 

Нагадаємо, що програмно-визначений автомобіль — це термін, який описує транспортний засіб, характеристики та функції якого в основному визначаються за допомогою програмного забезпечення, що є результатом поточної трансформації автомобіля від продукту, який переважно базується на апаратному забезпеченні, до програмно-визначеного електронного пристрою на колесах

Компанія очікує, що у 2026 році продажі лише комп’ютерів для допомоги водієві та інформаційно-розважальних систем складуть 3 мільярди євро. Загалом розвиток бізнесу для Bosch є позитивним, навіть попри нестабільне та складне середовище.

Очікується, що продажі в бізнес-секторі мобільності зростуть на стійкі 10 відсотків у 2023 році після коригування впливу обмінного курсу. Це зростання включає як ціновий вплив, так і помітне збільшення обсягу.

«У програмно-орієнтованому майбутньому мобільності важливим буде не лише апаратне забезпечення, але й взаємодія програмного забезпечення з різних джерел», — зазначив д-р Стефан Хартунг, голова правління Bosch, на IAA Mobility 2023 у Мюнхені. Більш ніж будь-коли, Bosch також позиціонує себе як компанію, що спеціалізується на програмному забезпеченні для мобільності, і водночас продовжує посилювати свою експертизу в апаратному забезпеченні.

У рамках цих зусиль компанія реорганізує бізнес-сектор мобільності з 1 січня 2024 року. Це має посилити співпрацю між суміжними підрозділами. Так, лише у сфері мобільності Bosch працює 38 тисяч розробників програмного забезпечення – більше, ніж у будь-якій іншій компанії в автомобільній промисловості.

Зазначється, що програмно-визначені транспортні засоби вимагають нової централізованої ІТ- та електронної архітектури. Bosch — одна з небагатьох компаній, яка розробляє цю архітектуру, і яка знає, як контролювати взаємодію між автомобільною електронікою та хмарними технологіями. Компанія пропонує апаратно-незалежне забезпечення, яке працює на мікросхемах різних виробників. Одним із результатів цього є спеціальне проміжне програмне забезпечення для систем допомоги водієві та автоматизованих систем водіння, яке також допомагає розділити програмне та апаратне забезпечення.

Транспортні засоби, у яких програмне забезпечення є відправною точкою проєктування та розробки, можуть надати водіям персоналізований цифровий досвід водіння. Нові функції в таких областях, як допомога водієві, можуть бути додані в автомобіль по радіоканалу через оновлення програмного забезпечення.

«Ми звикли до постійних оновлень на наших розумних пристроях. Автомобілі також повинні мати можливість отримувати нові функції в будь-який час, незалежно від будь-якого рестайлінгу чи змін моделі. Завдяки рішенням Bosch для автомобільного програмного забезпечення автомобілі будуть здатні на більше. Програмне забезпечення є ключем до подальшого підвищення зручності та стійкості», – стверджує доктор Маркус Хейн, член правління та голова бізнес-сектору мобільності. В електромобілях, наприклад, програмне забезпечення полегшує підключене керування енергією та температурою, таким чином скорочуючи час заряджання акумулятора до 20 відсотків.

В рамках компанії Bosch, бізнес електромобільності демонструє постійний розвиток. Компанія на шляху до досягнення обсягу продажів у 6 мільярдів євро у 2026 році. Навіть минулого року Bosch вдалося збільшити виробництво компонентів для електромобілів приблизно на 50 відсотків. У 2023 році виробництво лише електродвигунів збільшиться вдвічі.

Програмне забезпечення Bosch також відіграє ключову роль у ширшій галузі електромобільності — наприклад, в автоматизованих системах переробки акумуляторів. Програмне забезпечення не лише здатне визначити походження та стан акумуляторів, але, керуючи виконавцями під час усіх етапів процесу, дозволяє швидко та безпечно розбирати акумуляторні блоки.

Нова концепція керування незалежно від апаратного забезпечення

Хоча розробка програмного забезпечення має на меті створення апаратно-незалежного коду, така незалежність є взаємовигідною. Це особливо очевидно в сучасних системах захисту від аварій, таких як нове покоління ESP. Ключовою інновацією тут є нова концепція керування: Vehicle Dynamics Control 2.0.

Це програмне забезпечення може втручатися не лише в гальмівну систему, а й у електричну трансмісію та електричну систему рульового керування. Це означає легкість кермування та коротший гальмівний шлях, а отже, більшу безпеку для водіїв. Основна перевага даної технології для автовиробників полягає в тому, що нова система керування може бути інтегрована або в центральний бортовий комп’ютер автомобіля, або в блок керування ESP, і в майбутньому вона буде доступна як окремий програмний пакет. Це буде частина управління рухом автомобіля, програмного рішення, яке координує всі аспекти руху транспортного засобу шляхом централізованого керування гальмами, рульовим управлінням, трансмісією та шасі.