У 2020 році компанія Bosch, провідний світовий постачальник технологій та послуг, досягла в Україні продажів на рівні майже 130 мільйонів євро, таким чином перевершивши минулорічний результат на 7%. «2020 рік був сповнений викликів і для Bosch в Україні. Однак, нам вдалося завершити його набагато краще, ніж очікувалося, в основному завдяки швидкій трансформації нашого бізнесу в онлайн та ефективному спілкуванню з клієнтами та працівниками в умовах «нової нормальності»», – сказав Віталій Бульда, генеральний директор «Роберт Бош Лтд», на щорічній прес-конференції компанії в Києві.

Компанія швидко перейшла на віддалений формат роботи, надавши працівникам все необхідне для цього, забезпечила безперебійне спілкування з клієнтами та запустила нові послуги та онлайн-тренінги.

Результати бізнесу Bosch в Україні

Сектор Мобільні рішення (Mobility Solutions), який представлений підрозділом Автомобільні запчастини та обладнання (Automotive Aftermarket), завершив 2020 рік зі зростанням на майже 29% порівняно з попереднім роком (дані з урахуванням продажів АКБ). Такому позитивному результату посприяло поповнення в лінійці автообладнання. У асортименті продуктів бренду з’явилися компактний тестер BAT 115 для сервісного обслуговування акумуляторних батарей та універсальний стенд для калібрування та регулювання систем допомоги водієві DAS 3000. Також починаючи з 2020 року на українському ринку представлені акумуляторні батареї з технологією AGM для вантажного транспорту, а також високопродуктивні свічки запалювання для бензинових двигунів Bosch EVO.

У січні 2021 мережі Бош Авто Сервіс у світі виповнилося 100 років. В Україні цей інформаційний привід відзначили перемогою фірмових СТО у всеукраїнській рейтинг-акції «Кращий автосервіс України 2020». «Станом на грудень 2020 року мережа Бош Сервіс в Україні об'єднувала 100 станцій обслуговування, включаючи 16 станцій Bosch Diesel Service. Результат незалежних аудитів якості обслуговування клієнтів покращився порівняно з минулим періодом», –- коментує Володимир Матусевич, керівник департаменту Автомобільні запчастини та обладнання.

Бізнес-сектор Енергетичні та Будівельні технології (Energy and Building Technology) у 2020 році продовжував розвиватися та активно реалізовувати проєкти, залучаючи новітні технології. У 2020 році департамент продемонстрував суттєве зростання продажів порівняно з минулим роком. Активна діяльність відбувалася в напрямку пожежної безпеки, а саме забезпеченні провідними системами безпеки офісні будівлі та ТРЦ в Україні. Вперше була встановлена IP-система пожежного сповіщення. Компанія впроваджувала системи фонового озвучування в роздрібних магазинах та системи відеоспостереження для офісних будівель та адміністративних приміщень. Інноваційні аналітичні системи Bosch, які базуються на AIoT-рішення – поєднанні штучного інтелекту (AI) та інтернету речей (IoT) –допомагають прогнозувати непередбачені події та запобігати нещасним випадкам, таким чином посилюють захист життя, здоров’я людей та збереження майна.

Департамент Опалювальні системи (Thermotechnology) у 2020 році також збільшив об’єми продажів, а кількість реалізованих проєктів в промисловому секторі зросла на 30% порівняно з попереднім роком. Одним із знакових проєктів департаменту став успішний запуск міської котельні у місті Горішні Плавні (Полтавська обл.). Це найбільша в Україні котельна потужністю 100МВт, що побудована на високоефективних жаротрубних котлах виробництва Bosch.

У першому кварталі 2021 року департамент фокусує свою діяльність у чотирьох напрямках: індустрія, комунальне господарство, житлове та комерційне будівництво. Прогнози по проєктному бізнесу на поточний рік позитивні – вже на цей час спостерігається істотний приріст показників відносно аналогічного періоду в 2020 році. Станом на кінець квітня 2021 року в Україні активно ведуться понад 40 проєктів із використанням опалювальних систем Bosch. «Із 2020 року ми спостерігаємо тенденцію до зростання попиту на конденсаційну техніку в житловому будівництві. Будівельні та девелоперські компанії все частіше використовують сучасні конденсаційні котли, що значно знижують споживання природного газу, електричної енергії та зменшують кількість шкідливих викидів», – коментує Ігор Хазан, керівник напрямку Опалювальні системи.

Підрозділ Індустріальні та мобільні технології Bosch Rexroth зберігає сильні позиції на ринку в Україні. 2020 рік був складним для цього напрямку, але попри це, компанії вдалося зберегти обсяги продажів на рівні докризового. Відчувалося часткове зниження активності клієнтів, особливо у другій половині року. Найбільш активними були замовники з аграрного сектору, особливо в сегменті запчастин для сільськогосподарської та будівельної техніки.

Підрозділ Електроінструменти (Power Tools) представляє в Україні бізнес-сектор Споживчі Товари (Consumer Goods). У 2020 році для підрозділу стало викликом істотне зменшення активності в будівельній галузі. Але в цілому рік був відносно успішним. Причиною цього стали три основні фактори: орієнтовані на користувача інновації, багатоканальна стратегія для цільових груп та послідовне управління брендом. Задовго до пандемії підрозділ Bosch Power Tools почав застосовувати agile-методологію в рамках всього виробничого ланцюжка, в центрі якої є потреби користувачів. Це допомогло успішному виведенню на ринок понад 100 нових продуктів. Ключовою подією минулого року стало розширення асортименту акумуляторного інструменту для професійних користувачів на 30 найменувань.

Група Bosch: стратегічний курс на майбутнє

Глобальні зусилля по боротьбі зі зміною клімату сприяють розвитку електрифікації та «зеленого» водню. Електрифікація відкриває перед Bosch нові можливості в декількох областях бізнесу, оскільки вона вимагає рішень не тільки для електроприводу автомобілів, але і для електрообігріву будівель. У технології силових агрегатів електромобільність стає основним напрямком діяльності Bosch. Паливні елементи перетворюють водень в електрику – Bosch розробляє як стаціонарні, так і мобільні рішення для паливних елементів. Із 2021 по 2024 рік Bosch планує інвестувати в технологію паливних елементів один мільярд євро.

Компанія Bosch продовжує втілювати свій план із досягнення власних кліматичних цілей і вже досягла важливої ​​віхи: навесні 2020 року понад 400 її підприємств по всьому світу отримали статус кліматично нейтральних. Це вже підтверджено незалежними випробуваннями. У результаті Bosch стала першою глобальною промисловою компанією, чиї офіси більше не залишають вуглецевого сліду. Bosch також прагне скоротити викиди CO₂ по всьому ланцюжку створення продукту, від закупівлі  до кінцевого споживача, на 15% до 2030 року порівняно з рівнем 2018 року – скорочення викидів вуглекислого газу на 67 мільйонів метричних тон.