На саміті Gartner Data & Analytics, що проходив у Сіднеї, віце-президент-аналітик Gartner Карлі Айдоїн заявила: «Майже все сьогодні — від способів нашої роботи до прийняття рішень — безпосередньо чи опосередковано залежить від ШІ. Але ШІ сам по собі не приносить цінності — він має бути тісно інтегрований із даними, аналітикою та управлінням, щоб забезпечувати інтелектуальні та адаптивні рішення та дії по всій організації».
Gartner рекомендує організаціям враховувати такі стратегічні припущення під час планування на найближчі 2–3 роки.
- До 2027 р. близько половини бізнес-рішень будуть доповнені або автоматизовані ШІ-агентами для прийняття рішень.
Інтелект прийняття рішень об’єднує дані, аналітику та ШІ для створення процесів, які підтримують та автоматизують складні судження. ШІ-агенти покращують цей процес, справляючись зі складністю, аналізом та збором даних із різних джерел. Gartner радить лідерам у галузі даних та аналітики співпрацювати з бізнес-підрозділами, щоб визначити та пріоритизувати ключові рішення, критичні для успіху організації, та ті, які можуть отримати вигоду від більш ефективного застосування аналітики та ШІ.
- До 2027 р. організації, які акцентують увагу на грамотності керівників у галузі ШІ, матимуть на 20% кращу фінансову ефективність порівняно з тими, хто цього не робить.
Для розкриття повного бізнес-потенціалу ШІ необхідно підвищити грамотність керівників у цій галузі. Їм потрібно знати про можливості, ризики та витрати, щоб приймати ефективні, орієнтовані на майбутнє рішення щодо інвестицій у ШІ, що прискорюють досягнення організації. Gartner рекомендує лідерам у галузі даних та аналітики впроваджувати програми практичного підвищення кваліфікації для керівників, наприклад, створювати прототипи, специфічні для галузі, щоб зробити ШІ більш відчутним. Це призведе до більш розумних та обґрунтованих інвестицій у ШІ.
- До 2027 року 60% лідерів у галузі даних та аналітики зіштовхнуться з критичними проблемами управління синтетичними даними, що поставить під загрозу управління ШІ, точність моделей та відповідність вимогам.
Використання синтетичних даних для навчання моделей ШІ стало ключовою стратегією підвищення конфіденційності та створення різноманітних наборів даних. Однак з’являються складнощі, пов’язані з необхідністю забезпечення точного відображення реальних сценаріїв, масштабованості для задоволення попиту на дані і безшовної інтеграції з існуючими системами і потоками даних. Для управління цими ризиками організаціям потрібно ефективно керувати метаданими, пояснюють аналітики. Метадані забезпечують контекст, походження та управління, необхідні для відстеження, перевірки та відповідального управління синтетичними даними, що критично для підтримки точності ШІ та відповідності стандартам.
- До 2028 р. 30% пілотних проектів на базі генеративного ШІ (GenAI), які вийдуть у великомасштабне виробництво, будуть побудовані власними силами, а не розгорнуті за допомогою готових додатків, що знизить витрати та підвищить контроль.
Створення моделей GenAI усередині організації забезпечує гнучкість, контроль та довгострокову цінність, яку складно отримати за допомогою готових інструментів. У міру зростання внутрішніх можливостей Gartner рекомендує організаціям запровадити чітку структуру для рішень «будувати чи купувати». Вона має враховувати вартість, час виходу на ринок, доступні навички, можливості інтеграції, відповідність вимогам та ризики.
До 2027 р. організації, які приділяють пріоритетну увагу семантиці у даних, готових до ШІ, підвищать точність моделей GenAI до 80% та скоротять витрати до 60%. Погана семантика в GenAI призводить до більшого числа галюцинацій, збільшення числа токенів і зростання витрат. Організації, які переосмислюють управління даними з акцентом на активні метадані, досягають більшої точності та ефективності моделей, краще готові до роботи з ШІ та знижують обчислювальні витрати. За даними Gartner, це дозволяє ШІ-агентам працювати ефективніше та сприяє більш розумному та швидкому прийняттю рішень в організації.
- До 2029 р. 10% глобальних рад директорів будуть використовувати рекомендації ШІ для оскарження ключових рішень керівництва, важливих для бізнесу.
У міру того, як ШІ стає невід’ємною частиною стратегії на рівні рад директорів, потреба в сильному управлінні даними, ясності регулювання та управлінні репутацією зростає. Gartner рекомендує порадам визначити межі залучення ШІ до процесу прийняття рішень та встановити чіткі політики щодо нагляду, відповідальності та дотримання нормативних вимог. Це дозволить використовувати ШІ як стратегічного радника, зберігаючи довіру та контроль.