Більше десяти років тому Google спробував випустити перші в світі розумні окуляри і зазнав невдачі. Слід за ним Meta і Amazon також намагалися випустити окуляри з камерами, динаміками і голосовими помічниками. Всі вони не мали успіху.
Проте цього тижня Snap оголосила, що «розробляє окуляри зі штучним інтелектом, які будуть випущені у 2026 році. Чому навколо смарт-окулярів виник такий ажіотаж? CNN бачить два фактори:
-
Смартфони вже не настільки цікаві, щоб спонукати користувачів часто оновлювати їх.
-
Бажання отримати вигоду від ШІ, створюючи нове обладнання на його основі.
Справа в тому, що досягнення в галузі ШІ можуть зробити смарт-окуляри набагато кориснішими, ніж у перший раз. Нові моделі ШІ можуть одночасно обробляти зображення, відео і мову, відповідати на складні запити і спілкуватися в діалоговому режимі... І дослідження ринку показують, що цього разу інтерес буде неабияким. За оцінками ABI Research, ринок розумних окулярів зросте з 3,3 мільйона одиниць у 2024 році до майже 13 мільйонів до 2026 року. International Data Corporation прогнозує, що ринок розумних окулярів, подібних до тих, що виробляє Meta, зросте з 8,8 у 2025 році до майже 14 мільйонів у 2026 році.
Згідно з даними Bloomberg, Apple також працює над смарт-окулярами, які будуть випущені в наступному році і які будуть безпосередньо конкурувати з окулярами Meta. В компанії Amazon також не виключають можливість випуску окулярів Alexa, оснащених камерою, подібних до тих, що пропонує Meta.
З моменту запуску окулярів Ray-Ban Meta AI у 2023 році було продано понад два мільйони штук. Але окрім питань конфіденційності, можливо, найбільшим викликом буде переконати споживачів, що їм потрібен ще один технологічний пристрій у їхньому житті, особливо це стосується тих, хто не потребує окулярів з діоптріями для корекції зору. Продукти повинні бути варті того, щоб їх можна було носити на обличчі цілий день.
В IDC зазначили, що «багато хто в індустрії вважає, що смартфон з часом буде замінений окулярами або чимось схожим на них». І хоча це не станеться сьогодні, а через багато років, всі ці компанії хочуть переконатися, що вони не пропустять такий момент.