Планшетні ПК різко зросли в популярності на початку пандемії COVID-19, коли багато користувачів розглядали їх як зручну й доступну альтернативу дорожчим і громіздким ноутбукам. Вони активно використовувалися для доступу до хмарних сервісів, соцмереж, освітніх платформ тощо. Майже через п’ять років після глобального спалаху COVID-19 для багатьох придбаних тоді пристроїв настав час оновлення — і, згідно зі статистикою, значна частина користувачів справді вирішила замінити свої старі планшети на нові моделі.

Про це свідчать дані аналітичної компанії Canalys, що нині є частиною Omdia. У I-му кварталі 2025 року на світовий ринок було поставлено 36,8 млн планшетів, що на 8,5% більше, ніж у аналогічному періоді минулого року. Це вже п’ятий квартал поспіль, коли глобальні поставки планшетів демонструють зростання в річному вимірі. Серед головних причин такого пожвавлення експерти називають початок нового циклу оновлення пристроїв — як серед приватних користувачів, так і серед навчальних закладів, які активно закуповували планшети під час пандемії.

До зростання також спричинилися державні субсидії в Китаї, спрямовані на стимулювання високотехнологічних покупок населення напередодні китайського Нового року, а також зростаюча напруга серед американських споживачів, які на тлі очікуваних нових «пекельних тарифів» вирішили закупитися електронікою, виробленою переважно в КНР.

Аналітики Canalys прогнозують, що навіть якщо тарифне протистояння між США і Китаєм триватиме, подальше зростання ринку планшетів, імовірно, буде помірним або навіть близьким до нульового. Це пов’язано з подовженням циклів оновлення — планшети рідше за інші персональні пристрої потребують заміни. Причина в тому, що їх найчастіше використовують як вебтермінали для доступу до хмарних сервісів, тож продуктивність апаратної частини менш критична для користувацького досвіду.

Втім, преміум-сегмент, де головні гравці — Apple і Samsung, продовжить поступове зростання. У першому кварталі 2025 року Apple зайняла 37,3% глобального ринку планшетів, тоді як Samsung — 18,0%. У Canalys вважають, що попри повільні темпи, цей сегмент має стабільні перспективи розвитку.


Поставки планшетів у глобальний канал продажів по кварталах, млн одиниць, та їх річна динаміка, лінія, %, права шкала. Джерело: Canalys