Оскільки організації в усьому світі проходять новий етап трансформації робочих процесів, п'ятий щорічний звіт Microsoft Work Trend Index виявив появу нового типу компаній: так званих компаній-лідерів. Ці підприємства використовують інтелектуальні технології на вимогу та створюють команди, що складаються з людей та штучного інтелекту, для підвищення ефективності та стимулювання інновацій.  

У звіті під назвою «2025: рік народження компаній-лідерів», підготовленому у партнерстві з LinkedIn, проаналізовано дані 31 тис. професіоналів із 31 країни, а також інформацію з LinkedIn Economic Graph і трильйони агрегованих сигналів з електронних листів, зустрічей і чатів у Microsoft 365.

У звіті йдеться про те, що штучний інтелект радикально змінив парадигму продуктивності робочої сили. Штучний інтелект більше не залежить від кількості співробітників або рівня їхньої експертизи – тепер він доступний і легко масштабується. На тлі зростаючого економічного тиску організації повинні використовувати потенціал штучного інтелекту для подолання розриву між вимогами бізнесу та обмеженнями людських ресурсів. Керівники все частіше звертаються до цифрових інструментiв, щоб розширити можливості робочої сили: 82% з них планують впровадити рішення на основі штучного інтелекту протягом наступних 12–18 місяців. У той же час 53% керівників вважають, що продуктивність повинна зростати, але 80% співробітників і керівників повідомляють про нестачу часу та енергії для задоволення зростаючих очікувань. Фокус під час роботи також залишаються важливою проблемою, оскільки співробітники втрачають частину зосередженості на виконанні пріоритетних завдань, відволікаючись на електронні листи, зустрічі та зростаючу кількість повідомлень в чатах.

У звіті також наголошується, що компанії переходять від традиційних ієрархічних структур до більш динамічних, орієнтованих на результат робочих процесів, де команди людей та інтелектуальних агентів гнучко співпрацюють для досягнення масштабних цілей. Тенденція підтверджується даними: 46% керівників заявляють, що їхні організації вже повністю автоматизовують робочі процеси за допомогою агентів штучного інтелекту, особливо у сферах обслуговування клієнтів, маркетингу та розробки продуктів. Оскільки команди людей і агентів штучного інтелекту стають нормою, для організацій важливо знайти правильний баланс між автоматизацією та людським контролем. Керівники починають оцінювати співвідношення людей і агентів, ставлячи важливі питання про те, коли штучний інтелект перевершує традиційні підходи до роботи та коли клієнти віддають перевагу людському спілкуванню й коли прийняття рішень вимагає людської участі.

У цьогорічному звіті також підкреслюється, що все більше професіоналів починають використовувати агентів штучного інтелекту, стаючи «менеджерами агентів», які керують інструментами штучного інтелекту для підвищення продуктивності. Керівники очікують, що команди навчатимуть і керуватимуть агентами зі штучного інтелекту в рамках своїх обов'язків протягом п'яти років.   Більше того, 79% керівників вважають, що штучний інтелект прискорить їхню кар'єру, але лише 67% співробітників поділяють цей оптимізм, наголошуючи на необхідності навчання та підвищення кваліфікації за допомогою штучного інтелекту.

Леонід Полупан, директор Microsoft в Україні та країнах Балтики, наголосив на змінах, що відбуваються, сказавши: «Результати цьогорічного звіту Work Trend Index чітко показують, що компанії повинні переосмислити те, як вони використовують штучний інтелект, щоб повністю розкрити свій потенціал. Прорив компаній-лідерів демонструє, що лідери, які стратегічно інтегрують штучний інтелект та розширюють можливості команд людей-агентів, залишатимуться попереду в сучасному конкурентному середовищі».