План IBM із заміни тисяч посад штучним інтелектом нині більше схожий аутсорсинг робочих місць до Індії на шкоду організаційної компетентності. Такий погляд на «Блакитного гіганта» Blue був запропонований The Register після репортажу про останні звільнення ІТ-гіганта, який викликав такий резонанс у кількох співробітників IBM, що вони зв'язалися з The Register зі своїми думками про скорочення робочих місць. Джерела, що повідомили про це, працювали або працюють старшими технологами в бізнес-підрозділах, які розташовані в декількох місцях, і були присвячені комунікації компанії.

Один зі менеджерів високого рангу в компанії жартує, що «IBM не хоче, щоб люди працювали на них». Кожні півроку або близько того вони проводять раунди або змушують людей робити неможливі кроки, які призводять до звільнення». Це узгоджується з торішньою обіцянкою генерального директора Арвінда Крішни (Arvind Krishna's) замінити близько 7800 робочих місць на штучний інтелект. Але деякі джерела стверджують, що план Крішни стоїть на хисткому ґрунті: ШІ IBM не справляється із завданням заміни людей, а деякі з тих, хто міг би це виправити, вже звільнено.

Один з робітників зауважив, що за останні чотири роки керівництво IBM постійно наполягало на автоматизації та використанні штучного інтелекту. «Інструменти штучного інтелекту пишуть код за нас... Навіщо платити за співробітників старшої ланки, якщо можна просунути молоду людину, яка насправді не володіє багатьма знаннями, але за набагато нижчою ціною?» – сказав він.

«До того ж, якщо досвідчений програміст пише код, який за законом є інтелектуальною власністю компанії, і він потрапляє до бібліотеки штучного інтелекту, то він, по суті, вчить його, і автор більше не потрібний». Але джерела говорять, що цей сценарій ще не реалізований усередині IBM.