Гарнітури віртуальної/змішаної реальності (virtual/mixed reality; VR/MR) вже кілька років поспіль розглядаються багатьма експертами та вендорами як дуже перспективний сегмент ІТ-ринку. Однак аналітичний звіт від TrendForce свідчить, що ажіотаж навколо цієї технології значно зменшився. І хоча сегменту гарнітур VR/MR пророкують досить вражаюче зростання із середньорічним темпом 23% в періоді 2023-2030 років, та в абсолютних величинах цифри доволі незначні: всього в 2030 р., за оцінкою аналітиків компанії, у всьому світі в канал продажу буде відвантажено не більше 37,3 млн. таких гарнітур. У порівнянні з понад одним мільярдом смартфонів, що поставляються щороку та майже 300 млн ПК, ці показники виглядають доволі слабко.
При цьому одним із головних стримувальних факторів для більш стрімкого поширення VR/MR продовжує залишатися ціна гарнітур, радикально висока для переважної більшості потенційних користувачів. Так, навіть у 2030 р. лише 23% цих гаджетів, стверджують у TrendForce, будуть побудовані із застосуванням найбільш високоякісних та передових дисплейних матриць OLEDoS, тоді як переважна більшість гарнітур, 63%, продовжать використовувати недорогі та перевірені рідинно-кристалічні екрани, щоб тримати відносно бюджетну ціну на продукцію.
Слід зазначити, що всі ці прогнози базуються на припущенні, що вже в поточному році для гарнітури Apple Vision Pro все ж таки з'являться якісь цікаві додатки, інтерес до яких пересилить у потенційних її покупців неготовність віддавати за неї справді дуже високу ціну. Нагадаємо, що в США за неї просять до 3,5 тис. дол, тому попит на цей пристрій залишається доволі слабким. Якщо такі програми розробникам з Apple вдасться створити, а їх колегам-конкурентам відтворити вже на своїх платформах, цілком імовірно, що зроблені TrendForce щодо ринку VR/MR прогнози до 2030 р. виправдаються. В іншому випадку перспективи цього сегмента світового ІТ-ринку виглядають ще більш песимістичними.