У 2023 році активними користувачами інструментів Big Data в Україні були ритейл, сфера послуг, медичні заклади. Водночас з’явився попит на такі технології у компаній-виробників, малого підприємництва й тих, хто займається послугами освіти.

Найбільший оператор електронних комунікацій в Україні проаналізував запити за підсумками 2023 року, що надходили від українського бізнесу. На основі цього Київстар підготував аналітику, у яких галузях українського ринку ростиме потреба в інструментах Big Data.

Зокрема, серед галузей бізнесу 2023 року був такий розподіл нових запитів:

  • 28,77% -  ритейл (онлайн і офлайн),

  • 17,81%  - заклади харчування (ресторани, кав’ярні, піцерії тощо),

  • 12,33%  - сфера послуг,

  • 13,70%  - сфера нерухомості,

  • 9,59%  -  виробництво,

  • 8,22%  -  краса і спорт (салони краси, перукарні, масажні салони, спортивні центри),

  • 6,85%  - медицина і ветеринарія (медичні та аптечні заклади),

  • 2,74%  - освіта і саморозвиток.

«Такі цифри ілюструють низку трендів на ринку. У ритейлі традиційно висока кількість запитів (28,77%) на Big Data-продукти (зокрема, таргетовану комунікацію) і вона й далі продовжує зростати. Крім того, прослідковується збільшення попиту в цій галузі на аналітичні продукти. Активно аналітикою також цікавиться і сфера послуг (12,33%)», — коментує Тетяна Юрчишина, маркетинг-директорка Київстар на B2B-ринку.

Яскраво простежується зростання попиту на Big Data-продукти на нову, і раніше менш активну категорію — серед виробників (9,59%), особливо тих, які самостійно вибудовують канали продажу своєї продукції.


Також Юрчишина зауважує, що зростає кількість запитів на аналітику й таргетовані смс-повідомлення серед аптек (6,85%). Бачимо тренд, що у сфері освіти і саморозвитку буде збільшуватись попит на послуги по дослідженню власної аудиторії та пошуку схожих потенційних клієнтів. Крім того, збільшується кількість запитів на пошук персоналу виробничих професій.