За даними аналітичної компанії Canalys, у 2023 році у світі було відвантажено трохи більше 135 млн. планшетів і це на 10,3% менше, ніж роком раніше. Це означає, що планшетний ринок падає вже третій рік підряд, притому негативна динаміка продажів у минулому році була ще більше, ніж у 2022 та 2021 рр. Водночас ринок та смартфонів у 4-му кварталі минулого року навпаки показав позитивну динаміку. Експерти вважають, що падіння могло б бути навіть більш значним, якби не попит на ці гаджети в Індії, Китаї та на інших ринках глобального півдня. Адже в країнах, що розвиваються, планшети є доволі популярною альтернативою ноутбукам і десктопам для доступу до інтернет-сервісів та інших завдань.

Першу позицію на ринку займає компанія Apple, її ринкова частка перевищує 40%, але відвантаження знизилися за рік на 11,0%, до 54,0 млн одиниць. Компанія Samsung утримує друге місце (частка – 19,0%, зниження поставок − 11,5%), Lenovo – третє (частка – 6,9%, спад відвантажень на 19,4%). На 4-й позиції розташувалася Huawei, яка показала за підсумками 2023 р. зростання в розмірі 32,1%, відвантаживши в канал продажів 8,3 млн планшетів Втім, вона зайняла лише 6,1% ринку.

Замикає топ-5 вендорів компанія Amazon з часткою 5,8%, притому що спад її продажів сягнув майже 43%. На всі інші бренди в сукупності припадає 22,3% ринку планшетів, притому їх постачання за 2023 р. зросло на 2,5%.

 

Глобальні поставки планшетів, млн одиниць, та їх динаміка, лінія, %, права шкала. Джерело: Canalys