Світові поставки планшетів у III кварталі 2023 року знизилися на 7%, до 33 млн штук, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Однак у порівнянні з II кварталом поточного року відбувся зростання на 8%. Цей показник свідчить про те, що планшетний сегмент повертається до свого стандартної поведінки, яке спостерігалося у 2022 та 2020 роках. У третьому кварталі партнери планшетних виробників формують додаткові запаси пристроїв перед "високим сезоном", який для світового ІТ-ринку припадає на IV квартал.

Поставки планшетів у IV кварталі завжди були вищими, ніж у III кварталі, у всі роки, включаючи 2021 рік, який був надзвичайно несприятливим для цього сегмента. Тому можна очікувати, що IV квартал 2023 року також продемонструє квартальне зростання відвантажень планшетів.

Динаміка поставок планшетів від провідних виробників свідчить про стан регіональних секторів глобального ІТ-ринку. Три лідери ринку, орієнтовані на забезпечених споживачів у розвинених країнах, демонструють падіння обсягів поставок: Apple − на 12,8%, Samsung − на 5,9%, Lenovo − на 4,1%.

Натомість китайські бренди Huawei та Xiaomi, які працюють переважно на внутрішньому ринку Китаю та на ринках, що розвиваються, показали зростання поставок на 28,2% та 119,7% відповідно. Інші планшетні виробники, на частку яких припадає 24% загальносвітових поставок, також скоротили обсяги поставок на 15,8%.

Глобальні відвантажження планшетів по кварталах, млн штук, та річна динаміка збуту, лінія, %


Джерело: Canalys, листопад 2023 г

Аналітиків зацікавило відновлення інтересу розробників смартфонів до планшетів після тривалої перерви. Э припущення, що споживачі, які поки не готові купувати дорогі складні смартфони з гнучкими екранами, розглядають планшети як альтернативу. Якщо зі зниженням цін на складні смартфони поставки планшетів знову почнуть скорочуватися, це підтвердить зазначене припущення.