Компанія Tesla вчора виграла перший судовий процес у США щодо звинувачень у тому, що її функція автопілота призвела до смертельної аварії, повідомляє CNBC. Це стало великою перемогою для автовиробника, оскільки на нього подано ще кілька подібних судових позовів по всій країні.

Як відомо, Tesla тестує та рекламує свій автопілот і більш просунуту систему повного автономного керування (FSD) як вирішальну технологію для майбутнього водіння та самої компанії. Але ця розробка викликала чимало проблем з регулятивного та юридичного контролю.

Справа, яка завершилася у вівторок у суді штату Каліфорнія, була ініційована двома пасажирами, що потрапили в аварію 2019 року. Вони звинуватили компанію в тому, що вона знала, що автопілот несправний ще під час продажу автомобіля. Але Tesla стверджувала, що причиною аварії стала людська помилка.

В цивільному позові, поданому у Вищий суд округу Ріверсайд, стверджувалось, що система автопілота змусила власника електромобіля Model 3 Мікі Лі раптово з’їхати з шосе на швидкості 65 миль на годину (105 км на годину). Внаслідок цього автомобіль врізався в пальму та спалахнув, все це відбулося за лічені секунди.

Згідно з судовими документами, в аварії 2019 року водій Мікі Лі загинув, а двоє його пасажирів, у тому числі 8-річний хлопчик, отримав серйозні поранення. Позивачі вимагали від Tesla 400 мільйонів доларів плюс компенсацію штрафних збитків.

Але в Tesla заперечили свою відповідальність, заявивши, що Лі вживав алкоголь, перш ніж сісти за кермо. Також неясно, чи був увімкнений автопілот під час аварії.

Під час судового розгляду в Ріверсайді адвокат позивачів продемонстрував присяжним внутрішній аналіз безпеки Tesla за 2017 рік, у якому виявлено «неправильну команду керма» як дефект, пов’язаний із «надмірним» кутом повороту керма.

Але юрист Tesla сказав, що аналіз безпеки не виявив дефект, а мав на меті допомогти компанії вирішити будь-яку проблему, яка теоретично може виникнути з транспортним засобом. Згодом автовиробник розробив систему, яка не дозволяє автопілоту виконувати поворот, що спричинив аварію.

 

 

 

 

Метью Уонслі, колишній генеральний радник nuTonomy, стартапу з автоматизованого водіння, і доцент Школи права Кардозо, сказав, що проблеми з керуванням у цій справі відрізняються від тих, що розглядаються в інших справах проти Tesla.

У цих позовах позивачі стверджують, що автопілот сконструйовано з дефектами, що спонукає водіїв до неправильного використання системи. Однак журі в Ріверсайді лише попросили оцінити, чи вплинув виробничий дефект на рульове управління.

«Якби я був присяжним, я б вважав це збентеженим», — сказав Уонслі.

Під час судового розгляду в Ріверсайді адвокат позивачів продемонстрував присяжним внутрішній аналіз безпеки Tesla за 2017 рік, у якому виявлено «неправильну команду керма» як дефект, пов’язаний із «надмірним» кутом повороту керма.

Юрист Tesla сказав, що аналіз безпеки не виявив дефект, а мав на меті допомогти компанії вирішити будь-яку проблему, яка теоретично може виникнути з транспортним засобом. Згодом автовиробник розробив систему, яка не дозволяє автопілоту виконувати поворот, який спричинив аварію.

Tesla виграла попередній суд у Лос-Анджелесі в квітні, заявивши, що вона повідомляє водіям, що її технологія потребує моніторингу людини, незважаючи на назви «Автопілот» і «Повністю автономне керування».

У цій справі йшлося про аварію, коли Model S з’їхала на бордюр і поранила свого водія, а присяжні після винесення вердикту сказали Reuters, що, на їхню думку, Tesla попереджала водіїв про свою систему та відволікання уваги водія.