Штучний інтелект, віртуальна реальність, хмарні технології, великі дані та робототехніка — це наша нова реальність. Все починається зі школи, тому вирішено переосмислити шкільний предмет й оновити зміст шкільної інформатики. Пілотний проєкт «Оновлена інформатика — IT-студії» стартував у вересні 2022 року. Учасниками пілоту стали 73 вчителі з 50 шкіл. 100% вчителів-учасників пілотування готові рекомендувати розроблені ресурси колегам (зокрема, за умови доопрацювання — 5%).
«Починаючи зі школи, діти мають здобувати сучасні знання, які в майбутньому дадуть змогу опанувати затребувану й актуальну професію. Минулого року ми запустили пілотний проєкт «Оновлена інформатика — IT-студії». За новою системою навчалися понад 3 тисячі учнів з 50 шкіл. Ми зібрали фідбек від вчителів, проаналізували результати й побачили ефективність програми. Уже цього навчального року масштабуємо проєкт на всі школи України. Щоб діти здобували актуальні знання, розвивали навички і відкривали для себе нові можливості», — зазначив Михайло Федоров, Віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації.
Освітні ресурси ІТ-студій структуровано за такими змістовими лініями: цифрова грамотність, аналіз даних і моделювання, медіатворчість, цифрове громадянство та основи програмування.
Вчителі високо оцінили подання навчального матеріалу, зокрема в 4-й чверті, вправи для самостійного виконання, практичні завдання та кейси. Середня оцінка розроблених ресурсів четвертої чверті — 4,7 із 5.
Пілотування ІТ-студій в українських школах є прикладом використання найкращих європейських та міжнародних практик для створення цифрового освітнього середовища. Дослідження, виконані іспанськими експертами в межах EU4DigitalUA щодо різних методів навчання інформатики, цифрового оцінювання, а також визначення вимог до цифрових компетенцій школярів, стали важливими елементами у формуванні нових освітніх ресурсів.
«З наступного навчального року понад 4 мільйони українських школярів зможуть навчатися за оновленими освітніми ресурсами ІТ-студій. Це означає, що 4 мільйони школярів матимуть якісно новий підхід до освіти — з максимальним фокусом на практиці та адаптації до нової цифрової реальності», — зазначає Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації України з питань євроінтеграції.
Протягом року проєкт тісно співпрацював з ІТ-кластерами: Харківським, Одеським та Львівським. Це дозволило отримати зворотний зв'язок щодо оновленої інформатики та якісну технологічну експертизу. Наразі процес пілотування освітніх ресурсів завершено, відбувається доопрацювання відповідно до отриманого зворотного зв'язку.