Японський автовиробник Toyota заявив про можливість серійного виробництва твердотільних батарей дуже високої ємності, які будуть здатні заряджатися лише за чверть години.
За даними представників Toyota, виробництво таких батарей можна буде налагодити вже за три роки для масового застосування в електромобілях. Вважається, що автономність електромобілів на таких батареях складе до 1200 км, що є дуже хорошим показником.
Втім, чи вдасться реалізувати такі плани? Нагадаємо, що німецька компанія BMV вперше повідомила про плани перевести свої електромобілі на твердотільні батареї ще 5 років тому, однак поки що не зробила це. Японська Nissan оголосила про аналогічні наміри 2 роки тому, водночас планує випустити перший електромобіль на твердотільних батареях до 2025 року.
Багато дослідників розглядають твердотільні батареї як революційну технологію для електромобілів, оскільки це обіцяє кардинально скоротити час зарядки та суттєве збільшить ємність. Крім того, вони набагато безпечніші завдяки зниженню загрози займання, яка є актуальною для літій-іонних батарей, де використовується рідкий електроліт. Разом з тим, виробництво твердотільних батарей набагато складніше та дорожче. Про твердотільні акумулятори на стадії прототипу було відомо вже давно, проте все впиралося в масштабування цієї технології. Якщо компанії Toyota таки вдасться запустити нову розробку у виробництво, це максимально змінить правила гри на даному ринку. Адже окрім відмінних експлуатаційних характеристик, твердотільна батарея ще й може скоротити вуглецевий слід на 40% порівняно з літій-іонним акумулятором.