Сьогодні у Швеції налічується близько 450 тисяч електромобілів, проте кількість важких вантажних електромобілів все ще невелика. Шведські дослідники продемонстрували, що великовантажні автомобілі, що працюють на електриці, можуть бути дешевшими в експлуатації, ніж дизельні – ще кілька років це вважалося неможливим.

Йоханнес Карлссон, аспірант кафедри автоматичного управління на факультеті електротехніки, застосував метод, у якому модель експлуатації визначає вибір правильного розміру батареї. Зокрема, для дослідження використовувалася статистика реальної транспортної компанії, яка курсує фіксованими маршрутами між Хельсингборгом і Стокгольмом.

«У дослідженні вантажні автомобілі використовуються для переміщення вантажів у денний час та для перевезення на далекі відстані вночі. Ми порівняли два розміри батареї із двома сценаріями за ціною швидкої зарядки. Здається такий тип важкої вантажівки можна електрифікувати економним способом».

Результати показують, що менша батарея є найбільш рентабельною за умови, що ціна енергії на швидких громадських зарядних станціях доволі низька. Перевага меншої та легшої батареї в тому, що ви можете перевозити більш важкі вантажі на короткі відстані, а плюси великої батареї в тому, що вам не потрібно використовувати дорогу швидку зарядку, а натомість заряджати акумулятори дешево на власних потужностях компанії.

Дослідження показало, що можливо електрифікувати великовантажні автомобілі, які їздять на великі відстані, так що вони будуть такими ж дешевими або дешевшими, ніж вантажні автомобілі з дизельним двигуном (якщо ви їдете дорогою , де багато зарядних станцій). Місткість батареї залежить від того, чи везете ви легкий та об'ємний вантаж, чи важкий вантаж, такий як вода чи будматеріали.

У дослідженні використовувалася ціна дизельного палива на рівні 1,20 євро/літр. Підсумки розрахунків показали, що експлуатація важких вантажних електромобілів все ж таки може бути дешевшою, ніж вантажівки з дизельним двигуном. Йоханнес Карлссон вважає, що позитивні результати дослідження сприятимуть швидшому переходу від сучасних дизельних вантажівок до електромобілів, і що в довгостроковій перспективі їх буде повністю замінено.