У 2022 році команда Київстар повернула зв`язок у 816 населених пунктів і відбудувала 600 базових станцій, які були зруйновані внаслідок військових дій. Протягом року спеціалісти компанії здійснили 144 тисячі ремонтно відновлювальних робіт на об`єктах телеком мережі. Завдяки їх щоденній роботі 90% базових станцій працює й забезпечує абонентів життєво необхідними послугами зв`язку та інтернету.
У 2022 році понад 1,8 млн абонентів компанії, що знаходились на території Євросоюзу, змогли користувались мобільним зв`язком за тими ж тарифами, що й в Україні, завдяки новій послузі «Роумінг, як вдома». В деокупованих населених пунктах абоненти отримують спеціальні тарифи з пакетами хвилин і мобільного інтернету без сплати за послуги. У 2022 році компанія надала абонентам безкоштовних послуг і бонусів в еквіваленті 577 млн грн. Також Київстар виділив 300 млн грн на підтримку державної ініціативи з відбудови цифрової інфраструктури України, і понад 130 млн грн для забезпечення гуманітарних потреб військових, переселенців, лікарень. Компанія забезпечує безкоштовним інтернетом 1500 бомбосховищ та 1200 будинків для переселенців. Загалом, на підтримку абонентів, співробітників, гуманітарну допомогу і благодійні проєкти у 2022 році Київстар витратив понад 1,6 млрд грн. Крім того у 2022 році Київстар перерахував до державного бюджету податків та інших платежів на загальну суму 10,7 млрд грн.
У 2022 році компанія продовжила розвиток мережі 4G і встановила 700 нових базових станцій — стільки ж, як і в мирному 2021 році. Крім того, технологічно оновлено ще понад 7000 базових станцій. Це дозволило збільшити швидкість мобільного інтернету і покращити якість зв`язку в регіонах з високим навантаженням трафіку, як от на Заході України, куди в 2022 році переїхало більше трьох мільйонів абонентів. Капітальні витрати телеком оператора на відбудову і розвиток телеком мережі у 2022 році досягли 5,9 млрд гривень, що на 7,4% більше ніж за 2021 рік.
У 4 кв 2022 року абоненти збільшили використання мобільного інтернету на 26,3% у порівнянні з 4 кв 2021 року. Кількість абонентів, які користуються послугами в мережі 4G збільшилась у 4 кв 2022 р на 8,2% і наразі складає 53% від загальної кількості всіх абонентів компанії. Це стало можливим завдяки збільшенню 4G мережі у 2022 році. Так, послуги 4G зв`язку від Київстар доступні для 93% населення на підконтрольній Україні території. Для покращення клієнтського досвіду Київстар у 2022 році активно розвивав технологію VoLTE, яка дає можливість отримувати голосовий зв`язок у мережі 4G. У 2022 році цією послугою скористалось 1 млн абонентів.
Київстар продовжує розвивати цифрові продукти, щоб забезпечувати потреби абонентів у дистанційному навчанні, доступі до української кінопродукції та інформаційному контенті. Так, кількість абонентів послуги «Київстар ТВ» у 4 кв.2022 збільшилась на 60% у порівнянні з 4 кв 2021 року і досягла 1,1 млн користувачів. У серпні 2022 року Київстар здійснив інвестицію у лідера ринку електронних рішень для медичних закладів компанію Helsi. Це дасть можливість телеком оператору розвивати продукти цифрової медицини для приватних і бізнес клієнтів.
Показники діяльності Київстар у 4 кв. 2022 і за весь рік у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року
Фінансові та операційні показники (млн грн) |
4 кв 2022 |
4 кв 2021 |
4 кв 2022/ 4 кв 2021 |
12 міс 2022 |
12 міс 2021 |
12 міс 2022/2021 |
Загальний операційний дохід |
8 192 |
7 537 |
8,7% |
31 092 |
28 748 |
8,2% |
Капітальні витрати (за виключенням оренди та ліцензій) |
2 453 |
1 822 |
34,6% |
5 960 |
5 551 |
7,4% |
EBITDA |
4 484 |
4 839 |
(7,3%) |
18 301 |
19 196 |
(4,7%) |
Мобільний зв’язок |
||||||
Загальний операційний дохід |
7 660 |
6 993 |
9,5% |
29 014 |
26 712 |
8,6% |
У тому числі від послуги передачі даних |
4 400 |
4 243 |
3,7% |
16 837 |
16 092 |
4,6% |
Абоненти (млн) |
24,8 |
26,2 |
(5,5%) |
|
|
|
У тому числі мобільного інтернету |
17,5 |
18,5 |
(5,1%) |
|
|
|
У тому числі абонентів 4G |
13,1 |
12,1 |
8,2% |
|
|
|
ARPU (грн) |
103 |
88 |
17,3% |
|
|
|
MOU (хв.) |
559 |
621 |
(10,0%) |
|
|
|
Використання даних (Гбайт/абонента) |
9,0 |
7,1 |
26,3% |
|
|
|
Фіксований зв’язок |
||||||
Загальний операційний дохід |
470 |
480 |
(2,2%) |
1 879 |
1 859 |
1,1% |
Операційний дохід ШПД |
290 |
298 |
(2,4%) |
1 127 |
1 180 |
(4,5%) |
Абоненти ШПД (млн) |
1,1 |
1,2 |
(5,0%) |
|
|
|
ARPU ШПД (грн) |
86 |
83 |
2,9% |
|
|
|