Аналітики компанії IDC відзначають різке зниження продажів на глобальному ринку wearable-пристроїв, тобто гаджетів, що носяться. В останньому кварталі 2022 р. падіння відвантажень сягнуло 18,9% у річному вираженні до значення 138,7 млн штук. Що стосується всього 2022 року, то обсяг поставок знизився до 492,1 млн штук, це приблизно на 7,7% менше, ніж в 2021році. В IDC вважають, що це можна пояснити загально економічними проблемами та дуже хорошими показниками 2021 року, адже тоді ринок показав сильне двозначне зростання відносно 2020 року. Тому в порівнянні з 2020 роком статистика доволі оптимістична, адже ринок все-таки доволі помітно збільшився — того року було відвантажено тільки 444,7 млн пристроїв.
Топ-5 вендорів на глобальному ринку по поставкам wearable-пристроїв в 4 кв. 2022 (в млн штук)
Виробник |
Поставки в 4-му кв. 2022 |
Частка ринку в 4 кв. 2022 |
Поставки в 4-му кв. 2021 |
Частка ринку в 4 кв. 2021 |
Зміна за рік |
1. Apple |
46,6 |
33,6% |
59,7 |
34,9% |
-21,9% |
2. Samsung |
11,0 |
7,9% |
13,6 |
8,0% |
-19,1% |
3. Huawei |
8,3 |
6,0% |
11,5 |
6,7% |
-27,6% |
4. Xiaomi |
7,7 |
5,5% |
14,6 |
8,6% |
-47,5% |
5. Imagine Marketing |
6,0 |
4,4% |
9,2 |
5,4% |
-34,3% |
Інші |
59,1 |
42,6% |
62,4 |
36,5% |
-5,3% |
Всього |
138,7 |
100,0% |
171,0 |
100,0% |
-18,9% |
Серед усіх категорій пристроїв, що носяться, найкращі результати показали смарт-годинники – їхні продажі збільшилися на 9,4%. Лідером тут була Apple, за нею слідували Huawei та Samsung. У топ-5 увійшли також недорогі індійські моделі від Nexxbase і Fire-Boltt, які масово продавалися у своїй країні. Сегмент аудіонавушників скоротився майже на 10% після активного зростання в 2021 р. Сегмент фітнес-браслетів минулого року також скоротився, оскільки частина споживачів перемкнулася на розумні годинники.
Топ-5 вендорів на глобальному ринку по поставкам wearable-пристроїв в 2022 році
Виробник |
Поставки в 4-му кв. 2022 |
Частка ринку в 4 кв. 2022 |
Поставки в 4-му кв. 2021 |
Частка ринку в 4 кв. 2021 |
Зміна за рік |
1. Apple |
146,3 |
29,7% |
161,8 |
30,3% |
-9,6% |
2. Samsung |
43,1 |
8,8% |
48,2 |
9,0% |
-10,7% |
3. Xiaomi |
34,7 |
7,1% |
54,2 |
10,2% |
-35,9% |
4. Huawei |
33,3 |
6,8% |
42,7 |
8,0% |
-21,9% |
5. Imagine Marketing |
29,3 |
6,0% |
26,8 |
5,0% |
9,3% |
Інші |
205,3 |
41,7% |
199,7 |
37,4% |
2,8% |
Всього |
492,1 |
100,0% |
533,4 |
100,0% |
-7,7% |
Джерело: IDC, березень 2023 р.
Поквартальна динаміка продажів топ-5 компаній на глобальному носимих пристроїв за останні 5 кварталів (поставки в млн шт)
Джерело: IDC, березень 2023 р.
Лінія Y/Y — річна динаміка