Аналітики компанії IDC відзначають різке зниження продажів на глобальному ринку wearable-пристроїв, тобто гаджетів, що носяться. В останньому кварталі 2022 р. падіння відвантажень сягнуло 18,9% у річному вираженні до значення 138,7 млн штук. Що стосується всього 2022 року, то обсяг поставок знизився до 492,1 млн штук, це приблизно на 7,7% менше, ніж в 2021році. В IDC вважають, що це можна пояснити загально економічними проблемами та дуже хорошими показниками 2021 року, адже тоді ринок показав сильне двозначне зростання відносно 2020 року. Тому в порівнянні з 2020 роком статистика доволі оптимістична, адже ринок все-таки доволі помітно збільшився — того року було відвантажено тільки 444,7 млн пристроїв.

Топ-5 вендорів на глобальному ринку по поставкам wearable-пристроїв в 4 кв. 2022 (в млн штук)

Виробник

Поставки в 4-му кв. 2022

Частка ринку в 4 кв. 2022

Поставки в 4-му кв. 2021

Частка ринку в 4 кв. 2021

Зміна за рік

1. Apple

46,6

33,6%

59,7

34,9%

-21,9%

2. Samsung

11,0

7,9%

13,6

8,0%

-19,1%

3. Huawei

8,3

6,0%

11,5

6,7%

-27,6%

4. Xiaomi

7,7

5,5%

14,6

8,6%

-47,5%

5. Imagine Marketing

6,0

4,4%

9,2

5,4%

-34,3%

Інші

59,1

42,6%

62,4

36,5%

-5,3%

Всього

138,7

100,0%

171,0

100,0%

-18,9%

Джерело: IDC, березень 2023 р.

Серед усіх категорій пристроїв, що носяться, найкращі результати показали смарт-годинники – їхні продажі збільшилися на 9,4%. Лідером тут була Apple, за нею слідували Huawei та Samsung. У топ-5 увійшли також недорогі індійські моделі від Nexxbase і Fire-Boltt, які масово продавалися у своїй країні. Сегмент аудіонавушників скоротився майже на 10% після активного зростання в 2021 р. Сегмент фітнес-браслетів минулого року також скоротився, оскільки частина споживачів перемкнулася на розумні годинники.

Топ-5 вендорів на глобальному ринку по поставкам wearable-пристроїв в 2022 році

Виробник

Поставки
в  2022 р

Частка ринку
в 2022 р

Поставки в 
2021 р

Частка ринку
в  2021 р

Зміна за рік

1. Apple

146,3

29,7%

161,8

30,3%

-9,6%

2. Samsung

43,1

8,8%

48,2

9,0%

-10,7%

3. Xiaomi

34,7

7,1%

54,2

10,2%

-35,9%

4. Huawei

33,3

6,8%

42,7

8,0%

-21,9%

5. Imagine Marketing

29,3

6,0%

26,8

5,0%

9,3%

Інші

205,3

41,7%

199,7

37,4%

2,8%

Всього

492,1

100,0%

533,4

100,0%

-7,7%


Джерело: IDC, березень 2023 р.

Поквартальна динаміка продажів топ-5 компаній на глобальному носимих пристроїв за останні 5 кварталів (поставки в млн шт)


Джерело: IDC, березень 2023 р.

Лінія Y/Y — річна динаміка