Згідно з нещодавно опублікованим звітом Canalys, обсяг поставок персональних систем (ПК, мобільні комп'ютери, планшети та хромбуки) за підсумками 2022 р. знизився на 13% порівняно з 2021 роком. Разом з тим, сегмент планшетів показав менший спад — лише мінус 5% рік до року, або 150,8 млн. одиниць. До того ж у 4-му кв. попереднього року аналітики навіть зафіксували зростання в 1% щодо 4-го кв. 2021 року.
Глобальні поставки планшетів в 4-му кв. 2022 р., тис шт, та річна динаміка, %
Виробник |
Поставки в 4-му кв. 2022 р |
Частка ринку в 4-му кв. 2022 р. |
Поставки в 4-му кв. 2021 р. |
Частка ринку в 4-му кв. 2021 р. |
Річна динаміка |
Apple |
19 480 |
46,0% |
16 443 |
39,2% |
18,5% |
Samsung |
7 612 |
18,0% |
6 899 |
16,5% |
10,3% |
Amazon |
3 566 |
8,4% |
3 948 |
9,4% |
-9,7% |
Lenovo |
2 334 |
5,5% |
4 742 |
11,3% |
-50,8% |
Huawei |
1 441 |
3,4% |
2 239 |
5,3% |
-35,6% |
Інші |
7 916 |
18,7% |
7 633 |
18,2% |
3,7% |
Всього |
42 349 |
100% |
41 904 |
100% |
1,1% |
Джерело: Canalys, 2023
Примітно, що в 4-му кварталі зростання продажів показали всього два вендори з топ-5: Apple і Samsung, причому обидва виробники продемонстрували двозначне зростання (див. табл.), завдяки чому частка Amazon на ринку вже наближається до 50%. Відвантаження Amazon знизилися приблизно на 10%, водночас зовсім несподівано провальні результати виявилися у китайських компаній. Так, Lenovo скоротила відвантаження на приголомшливі 50%, а Huawei – на не менше разючі 35,6%. Що стосується інших виробників, то всі разом вони показали скромне зростання в 3,7%.