В Держспецзв'язку повідомили про реформування професійної освіти України в галузі кібербезпеки. Відомство запроваджує найкращі світові практики, які враховують досвід Європейської рамки кваліфікації та американської Стратегічної освітньої ініціативи у сфері кібербезпеки,  відповідають стандартам в ЄС та США. 

Реформа ґрунтується на запровадженні системи професійних стандартів і створенні в Україні мережі незалежних кваліфікаційних центрів, які поліпшуватимуть можливості професійного зростання та підтвердження кваліфікації наявних на ринку фахівців. 

Торік Держспецзв'язку було зроблено перший крок: до державного класифікатора професій були  додані 17 професій у галузі кіберзахисту та інформаційної безпеки. 

Цього року за підтримки Проєкту USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України» були розроблені перші шість професійних стандартів для таких професій: 

  • Розробник систем захисту інформації
  • Адміністратор мереж і систем
  • Фахівець сфери захисту інформації
  • Аналітик з безпеки інформаційно-телекомунікаційних систем
  • Фахівець з питань безпеки
  • Інструктор-методист з інформаційної безпеки та кібербезпеки

Ці стандарти пройшли етапи публічного обговорення, дістали позитивні висновки експертизи Національного агентства кваліфікацій та затверджені головою Держспецзв'язку Юрієм Щиголем. Отже, відтепер заклади вищої освіти можуть використовувати ці стандарти для вдосконалення освітніх програм та запровадження спеціалізації.

Від наступного року в Україні мають зʼявитися незалежні кваліфікаційні центри. У них фахівці, які здобули освіту в закладах формальної освіти або самостійно, зможуть підтвердити відповідність своїх знань, навичок та компетенцій посадам, на які претендують. Затверджені стандарти допоможуть роботодавцям створювати плани карʼєрного розвитку для своїх працівників. 

Такожж наступного року Держспецзв'язку продовжуватиме роботу над розробленням професійних стандартів. Зокрема, на 2023 рік заплановано збільшити кількість професій у сфері кібербезпеки та захисту інформації до 20 для створення кваліфікаційної рамки, а також розробити стандарти до 14 професій.