Протягом останніх років Tesla випустила три системи для більш безпечного автоматизованного водіння : «Автопілот», «Покращений автопілот» і «Повністю самостійне водіння». Кожен з цих продуктів забезпечує розширені функції допомоги водієві другого рівня.

Автопілот – це фактично адаптивний круїз-контроль, що також допомогає в утриманні в смузі руху на дорозі. Покращений автопілот додає такі функції, як автоматична навігація, зміна смуги руху та паркування, а також дозволяє власнику викликати автомобіль.

Система Full Self-Driving (FSD, повністю самостійне водіння) здатна виявляти дорожні знаки та світлофори і зупинятися перед ними. Вона була представлена у вересні 2021 року і є «бета-версією» послуги, що тестується в режимі реального часу водіями електромобілів на дорогах загального користування, притому паралельно Tesla збирає дані для вдосконалення системи.

Водночас це найбільш суперечлива з передових систем допомоги водієві Tesla. Наразі вона знову в центрі уваги після того, як минулого місяця двічі з’являлася в даних про аварії зі смертельними наслідками в США.

З 16 вересня по 15 жовтня два електромобілі Tesla Model 3 потрапили в окремі аварії, що призвели до смертельних випадків, хоча поки неясно, чи були винні передові системи допомоги водієві автовиробника. Загалом протягом 30 днів Національне управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) зафіксувало 18 смертельних аварій у США за участю автомобілів, оснащених передовими системами допомоги водієві. Таким чином, два інциденти з Tesla склали понад 10 відсотків від загальної кількості за цей період.

Як повідомлялося раніше, NHTSA з липня 2021 року по червень 2022 року зафіксували 392 ДТП за участю транспортних засобів, обладнаних передовими системами допомоги водієві від 12 різних виробників. У цій вибірці на автомобілі Tesla припало 273 випадка, що складає 70%.

З шести смертельних випадків, де передові системи допомоги водієві вважалися ключовим аварійним фактором, на автомобілі Tesla припало 83 відсотки таких аварій.

Починаючи з липня 2021 року, Національне управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) вимагало від виробників автомобілів із розширеними системами допомоги водієві другого рівня повідомляти про ДТП із застосуванням передових технологій протягом 24 годин після інциденту з подальшим оновленим звітом через дев'ять днів. Удосконалені системи допомоги водієві «Другого рівня» (галузевий рейтинг, що вказує на різні етапи автономної технології) включають такі функції, як адаптивний круїз-контроль і допомога в утриманні в смузі руху, однак водії, згідно з законом, зобов’язані завжди зберігати контроль на кермом. Ця технологія призначена для захисту від можливих помилок водіїв, а не для повністю автономного водіння.