Згідно з даними звіту Canalys, продажі планшетів та хромбуків стрімко падають, притому що не так давно, в 2020 році, обидві категорії пристроїв були на підйомі. Втім, одним з пояснень такого стрибка попиту могла бути пандемія коронавірусу і необхідність в купівлі недорогого гаджета для дистанційної роботи чи навчання.

Що ж стосується поточного року, то в 2-му кварталі загальний спад відвантажень цих пристроїв у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року становив майже 11%.

Третій квартал показав ще більш цікаві результати: обсяг відвантажень планшетів з липня по вересень 2022 р. дорівнював 35,3 млн. одиниць, і це на 6,2% менше, ніж за цей же період роком раніше; а от хромбуків відвантажили тільки 4,1 млн, таким чином, річний спад склав 29,2%. 

 

Динаміка глобальних відвантажень планшетів в млн. шт.; за кварталами (в стовпцях показані відвантаження, лінія відображає річну динаміку, %). Джерело: Canalys

Втім, насправді ситуація в планшетному сегменті, хоч і не така песимістична, як в сегменті хромбуків, тим не менше, теж дуже непевна. Справа в тому, що зараз вендори намагаються утримати хоч-якийсь попит на планшети за допомогою акційних розпродажів, особливо в США. Та при поточних економічних умовах споживачі все менш схильні витрачатися на гаджети проміжного рівня, що займають нішу між смартфонами і класичними ноутбуками. Наприклад, збут Apple iPod, який займає понад 40% ринку планшетів, скоротилися в III кв. на цілих 12% рік до року. Тому в наступному році падіння продажів планшетів, скоріш за все, значно посилиться.

Динаміка глобальних відвантажень хромбуків по кварталах, млн. шт. Education - постачання у сферу освіти, Consumer - приватним споживачам, Commercial - комерційним); лінія - річна динаміка, %.
Джерело: Canalys

Що стосується хромбуків, то споживачі, які купували ці пристрої для освіти та доступу до Google-сервісів, задовольнили свій попит і тепер виявляють до них мінімальний інтерес. Комерційний запит на хромбуки все ще зберігається на стабільному рівні, але є незначним за обсягами.