За даними аналітичної компанії Canalys, глобальні поставки смартфонів в 3-му кварталі поточного року знизилися на 9% у річному вираженні. З 2014 року це є найгірший показник для такого періоду.

Експерти поясняють це великим рівнем інфляції у усьому світі, адже для більшості споживачів на перший план виходять витрати на продукти та сервіси першої необхідності, серед яких пальне, електроенергія, продукти харчування, медицина тощо. Все це веде до різкого скорочення попиту на товари, які не є критично важливими для людини. Таким чином, споживачі не поспішають міняти смартфон трьох- чи чотирьохрічної давності на нову модель, якщо той нормально працює, хоча й застарів морально.

 

Глобальні поставки смартфонів, млн. шт. Джерело: Canalys

В третьому кварталі вендори зазвичай накопичують складські запаси в розрахунку на зростання продажів в період передноворічних розпродажів. Але провальний третій квартал навряд чи може свідчити про хороші перспективи ринку смартфонів в найближчі півроку, а може й рік. Це відкриває певний потенціал для збільшення ринкової частки вендорам, що можуть собі дозволити знизити ціни на тлі скорочення прибутків.


Динаміка ринкових часток провідних світових виробників смартфонів. Джерело: Canalys

По підсумкам 3-го кварталу Samsung утримав лідерські позиції, його частка на ринку смартфонів склала 22% (за кількістю реалізованих пристроїв). Apple утримала другу позицію, хоча в 4-му кварталі минулого року їй навіть вдалося випередити Samsung і вийти на перше місце. кварталзросла ще відчутніша — з 18% до 15%. На третьому, четвертому та п’ятому місці розташувалися відповідно Xiaomi, Oppo та Vivo, позиції яких не змінювалися останні 5 кварталів. У той же час, якщо порівнювати результати топ-5 вендорів в 3-му кварталі 2022 та за аналогічний квартал минулого року, то Samsung збільшив свою частку ринку на 1%, Apple — на 3%, частка Xiaomi не змінилися, притому Oppo знизила свій результат на 1%, а Vivo — на 2%, з 11% до 9%.