Представники Facebook вчора заявили, що компанія дозволить користувачам дізнатися, чи вони підписані на екаунти в Facebook та Instagram, які можливо пов'язані з російськими пропагандистськими службами.

До кінця року Facebook планує створити сторінку під назвою Help Center, в якій буде наведено перелік таких призупинених облікових записів. Цікаво, що сторінка буде індивідуалізована для кожного користувача, і там будуть наведені лише ті облікові записи, на які він особисто підписаний. Компанія вже опублікувала макет цієї сторінки (див. малюнок).


Крок у відповідь на запит Конгресу

Слід зазначити, що компанія зробила цей крок у якості відповіді на запит Конгресу США. Нагадаємо, що нещодавно Facebook, Google і Twitter свідчили перед Сенатом США щодо втручання Росії в президентські вибори США в 2016 році.

Усі компанії визнали, що російські державні структури створювали фальшиві екаунти в соціальних мережах, щоб просувати агресивні і «вірусні» тематики, такі як расові відносини, релігія, імміграція та права на носіння зброї. Деякі теми, об'яви та дискусії призвели до реальних протестів, а інші явно переконували виборця голосувати за Трампа, хоча деякі оголошення підштовхували користувачів до голосування за Клінтон.

Ці три компанії також передали деякі зразки рекламних пропагандистських оголошень в Конгрес, які пізніше були оприлюднені для всієї громадськості.

Сторінки, облікові записи та рекламні оголошення, пов'язані з російськими структурами

В Facebook повідомили, що до 126 мільйонів користувачів цієї соціальної мережі отримали рекламні повідомлення, ще 20 мільйонів користувачів прочитали їх в Instagram. Компанія відстежила сліди походження більшої частини цих оголошень і вважає, що їх створила російська організація Internet Research Agency (Агенція інтернет-досліджень). Саме вона генерувала фейкові облікові записи під іменами жителів США з метою розпалювати ворожнечу серед читачів.

Сторінка Help Center Facebook дозволить користувачам бачити, на які облікові записи, пов'язані з Internet Research Agency, вони були підписані в період з січня 2015 року по серпень 2017 року.

Втім, ця сторінка не буде показувати, які саме публікації чи рекламні оголошення вони бачили або їм сподобалися.

«Це частина наших постійних зусиль, спрямованих на захист наших платформ та людей, які використовують їх, від негативних персонажів, що пробували підірвати демократію, — наголосили представники Facebook. — Важливо, щоб люди розуміли, як іноземні спецслужби намагалися посіяти зло та недовіру серед користовучів Facebook до і після виборів 2016 року».

Що стосується компаній Google та Twitter, то поки немає ніяких відомостей про те, як вони збираються відповісти на запит Конгресу щодо інформування користувачів про маніпуляції російських спецслужб.

Джерело: BleepingComputer