Компанія ABBYY підбила підсумки антипіратської кампанії за останній рік. Інтернет продовжує залишатись головним місцем поширення контрафактної продукції через анонімність користувачів та слабку законодавчу базу. У той же час, високий рівень піратства у корпоративному секторі змушує компанію відстоювати свої права в суді.
За минулий рік фахівцями ABBYY Україна було закрито близько 1500 нелегальних інтернет-роздач власних продуктів компанії, а також продуктів фірми 1С. У порівнянні з попереднім роком нелегального софту в інтернеті стало менше, однак мережа залишається місцем найактивнішого поширення піратського програмного забезпечення для приватних користувачів:
«Видалення нами чи адміністрацією сайту посилань на скачування нелегальної продукції у більшості випадків мотивує користувачів не займатися поширенням контрафакту. Адже вони розуміють, що на їх протиправні дії звернули увагу. Таким чином, постійно проводячи моніторинг подібних сайтів, нам вдається достатньо швидко відсікати «випадкових» піратів. Це хоча й суттєво не знижує рівень поширення піратської продукції в мережі, але, принаймні, втримує його від стрімкого росту», - говорить Роман Солод, фахівець із захисту авторських прав компанії ABBYY Україна.
Компанія активно захищає свої авторські права і в корпоративному секторі, використовуючи технічний, економічний, просвітницький та правовий методи боротьби. Останньому методу приділяється особлива увага. Зокрема, протягом року у зв’язку із порушенням авторських прав компанії ABBYY і фірми 1С було ініційовано 16 кримінальних справ, сума збитків за якими становить близько 700 тисяч гривень. У свою чергу, правозастосування стосовно інтернет-піратів суттєво «відстає».
«Практика боротьби проти інтернет-піратства в інших країнах дуже широка. Для цього є підстави: нормативні акти, які передбачають відповідальність за поширення контрафакту в мережі. Натомість наша правоохоронна система не має у своєму розпорядженні закону, який прямо вказує на відповідальність приватного користувача чи адміністратора ресурсу. Однак навіть існуючих в національному законодавстві загальних норм достатньо для того, щоб притягти інтернет-пірата до відповідальності, але правоохоронці і суди не користуються ними повною мірою. Результат – відсутність практики, а значить, і відпрацьованого механізму покарання за поширення контрафакту в мережі», – коментує Роман Солод. У зв’язку з цим, компанія має намір підтримувати ініціативи з визначення ступеню відповідальності і покарання за поширення контрафактної продукції в інтернеті.