63%користувачів електронної пошти в Україні негативно ставляться до сканування вмісту їхньої скриньки та подальшого використання цих даних рекламодавцями.Такі результати опитування Київського міжнародного інституту соціології,проведеного на замовлення компанії «Майкрософт Україна».При цьому більше третини опитаних не знають, що вміст їхніх повідомлень може скануватися, а половина не читає або не звертає уваги на угоду про користування електронною поштою чи іншими онлайн-сервісами.
«Ми заохочуємо користувачів онлайн-сервісів уважно знайомитися з правилами використання послуг та політикою конфіденційності, адже тільки так можна прийняти поінформоване рішення, чи готові ви надати провайдеру інформацію, передбачену цими правилами. Наш підхід – дати людям контроль за тим, яка їхня інформація стає доступною іншим і на яких умовах. Корпорація Microsoft не сканує ані вміст поштових повідомлень Hotmail, ані файлів, які зберігаються у хмарному сховищі SkyDrive. Наші безкоштовні сервіси створені передусім для користувачів, а не для рекламодавців», – прокоментував дані дослідження Дмитро Шимків, генеральний директор «Майкрософт Україна».
Адреса електронної скриньки та, часто, її вміст, є відомостями, що дозволяють конкретно ідентифікувати фізичну особу-користувача сервісу електронної пошти. Такі відомості вважаються персональними даними, а їхня обробка (включаючи зберігання, накопичення, використання, поширення тощо) повинна здійснюватися у строгій відповідності до вимог законодавства про захист персональних даних країни, де проводиться така обробка –пояснює Наталія Наконечна, юрист юридичної компанії «СіЕмЕс Камерон МакКенна ЕлЕлСі»: «Чинне законодавство України, включаючи міжнародні договори щодо обробки даних особистого характеру, до яких Україна приєдналася, за загальним правилом вимагають, щоб обробка персональних даних проводилася за та в межах згоди суб’єкта персональних даних (наприклад, користувача мейл-сервісу) на таку обробку. Компанії, які проводять обробку персональних даних повинні вживати заходів захисту для запобігання несанкціонованого доступу, зміненню або поширенню даних, які обробляються ними. Таким чином і користувачам і компаніям-власникам он-лайн сервісів, пов’язаних з обробкою персональних даних, необхідно стежити за тим, щоб така обробка проводилася відповідно до вимог законодавства».
Питання безпечного зберігання даних у «хмарі» та захисту персональних даних набуває великого значення у зв’язку зі швидким зростанням популярності онлайн-сервісів. Так, 80% користувачів таких послуг у Європі вже зберігають дані у «хмарі», зокрема, обмінюються документами та спільно працюють над ними, зберігають навчальні та робочі матеріали, фотографії, відео та музику. При цьому на першому місці серед їхніх вимог до хмарного сховища – саме безпека та захист персональних даних. Про це свідчать результати дослідження MSN Poll, проведеного Microsoft у 15 країнах серед 10 тис. користувачів.
Інші дані із дослідження MSN Poll:
- Серед хмарних сервісів користувачі використовують найчастіше електронну пошту, на другому місці – завантаження та обмін фотографіями, документами та музикою через хмарне сховище
- 55% опитаних вважають надзвичайно важливим простий доступ до файлів у хмарному сховищі, оскільки вони використовують принаймні два пристрої щодня для роботи із цими файлами
- Один із десяти користувачів використовує від 4 до 8 пристроїв щодня
- Якими пристроями користуються щодня:
o Персональний комп’ютер – 59%
o Ноутбук – 54%
o Смартфон/мобільний телефон – 36%
o Робочий комп’ютер – 24%
o Планшет – 10%