В цьому році на iForum вперше з’явиться поток «CRM & ЛОЯЛЬНІСТЬ». Чим викликана поява такого потоку, і чому саме зараз в програмі найбільшої в Україні конференції виникла тема відносин бізнесу з клієнтами — про це ми говорили з Арсенієм Фінбергом, керівником проекту «Захоплюючий Київ». Нагадаємо, що Арсеній приєднався до команди iForum в 2015 році, де він відповідав за поток, присвячений волонтерським проектам.


Чим викликана поява потоку «CRM & ЛОЯЛЬНОСТЬ» в програмі iForum-2017? Адже в минулому році тематика CRM прекрасно вписувалася в потоки Інтернет-бізнес та реклама?

Арсеній Фінберг: З розвитком інтернет-бізнесу більшість підприємців поступово прийшла до висновку, що свого клієнта потрібно «любити» та турбуватися про нього. Саме це є запорукою успіху в бізнесі і безпосередньо впливає на прибуток. Але цей тренд збігся в часі з іншим: саме зараз з'явилося доволі багато доступних рішень для малого та середнього бізнесу, які дозволяють навіть невеличкому онлайн-магазину швидко впровадити у себе CRM і почати більш тісно спілкуватися з клієнтом. Таких рішень справді чимало і зробити правильний вибір дуже непросто. Для полегшення цієї задачі і демонстрації можливостей CRM для малого і середнього бізнесу ми і створили потік «CRM & ЛОЯЛЬНОСТЬ».

Відзначу, що деякий час тому я спробував підібрати оптимальну CRM-система для свого проекту «Цікавий Київ». Я перебрав в загальній сумі близько 15 різних систем, як дуже відомих, так і не дуже, і витратив на це купу часу — декілька місяців. Але я вже маю певний досвід та знання в цій галузі, тому для мене процес вибору був не настільки складним, як для багатьох інших. Якщо ж говорити про новачка, то для нього питання знаходження оптимальної системи буде дуже непростим.

До речі, с точки зору залучення лояльного клієнту, інтернет-бізнес вимагає зовсім інших підходів, ніж звичайний офлайн-рітейл. В інтернеті працюють кардинально інші підходи, і ми будемо про це говорити на iForum. 

— Які доповіді з даного потоку ви б могли найбільше виділити?

— Ми включили в програму форуму доповіді найкращих фахівців своєї справи. Це будуть виключно практичні доповіді, що побудовані на реальному досвіді та успішних кейсах впровадження. Так, плануються доповіді спікерів з INTERTOP, LeBoutique, Mark&Sales, pampik.com, Binotel. Дмитро Суслов з «1С-Битрикс» розкаже про еволюцію та революцію CRM, Андрей Безгубенко з «Е-Консалтинг» розповість про різні цікаві «фішки» CRM. Вельми багатообіцяючими є доповіді «50 відтінків лояльності» Валерії Толочиної з INTERTOP, а також «Як дізнаватися про проблеми обслуговування швидче, ніж хейтери в соцмережах» Віктора Шолошенка з «Цитрус». А почнеться даний потік, за попереднім планом, з доповіді Павла Яковенка, CRMiUM, під дуже інтригуючою назвою «Чому ваш бізнес ніколи не буде готовий до впровадження CRM?» 

— Яким чином відбувається формування програми форуму, за якими критеріями?

Головний критерій — доповідь має бути цікавою та корисною для максимального числа відвідувачів. Кожний може залишити заявку на сайті Iforum.ua та запропонувати мені тему доповіді, але вона має відповідати зазначеним вище критеріям. Ми не ставимо в програму iForum доповіді на платній основі. Навіть спонсори конференції отримують право на виступ лише в тому випадку, якщо ми підтвердимо корисність їхньої доповіді. 

— Які ви можете назвати найбільш яскраві тренди в галузі CRM сьогодні?

Головний тренд — міграція CRM-систем в хмару. Наразі можна дуже легко орендувати систему в якості хмарного сервісу, і це доступно навіть для невеличких компаній типу нішевих інтернет-магазинів. До речі, саме цей тренд став однією з причин того, що український бізнес почав масово впроваджувати CRM-системи. 

—  На кого розрахований потік «CRM & ЛОЯЛЬНІСТЬ», на яку аудиторію? Яку кількість відвідувачів очікуєте отримати? 

—  Ми чекаємо на власників бізнесу, директорів та маркетологів – фактично всіх, хто хоче навчитися тому, як отримати лояльного клієнта, як побудувати з ним тісні відносини, як пропонувати йому те, що потрібно і саме тоді, коли він того потребує. Поки що для потоку зарезервовано зал на 300 місць, сподіваємося, що для першого разу цього буде достатньо.