Користувачі Facebook та Instagram приблизно в 30 країнах Європи скоро матимуть певний вибір: або вони будуть і далі переглядати рекламу в соціальній мережі, або ж можуть зупинити рекламу у Facebook та Instagram за абонентську плату близько 17 доларів на місяць. Такий анонс компанія зробила на своєму сайті у понеділок. Варто зазначити, що Facebook і Instagram без реклами недоступні в Сполучених Штатах.

Притому Meta ймовірно накопичуватиме стільки ж даних про користувачів, що платять за підписку, скільки й раніше. Просто компанія не використовуватиме цю інформацію для показу оголошень.

Абонентська плата в 17 доларів – це більше за вартістю, ніж стандартна підписка на Netflix, тому навряд чи знайдеться багато бажаючих її купити. Тому цей анонс виглядає як хитрий спосіб Meta обійти вимоги європейських регуляторів, які посилюють контроль за діяльністю Meta.

Водночас підписка на продукти Meta може стати гарним показником того, чи справді багатьох людей настільки дратує інтернет-реклама, що вони готові платити чималі гроші, аби вимкнути її.

Європейські регулятори вимагають, щоб люди мали чіткий вибір щодо того, що зараз є неявною угодою: якщо люди використовують Meta, вони фактично дозволяють компанії збирати стільки особистої інформації, скільки їй це може знадобитися для показу реклами. Платне користування соціальними мережами може стати певною відповіддю на ці вимоги.